Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Check Point Marine (Nexø Vodbinderi)

Check Point Marine (Nexø Vodbinderi)
Sdr Hammer 33
3730 Nexø
TLF: +4556492897
CVR: 17524771

Betaling

Check Point Marine (Nexø Vodbinderi) modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Visa Electron.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Autorisering på debitkort

Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre.Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort

Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark - Kroner (DKK)

Check Point Marine (Nexø Vodbinderi) benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 1-3 dage.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail info@checkpointmarine.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Check Point Marine (Nexø Vodbinderi) at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Check Point Marine (Nexø Vodbinderi) i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Check Point Marine (Nexø Vodbinderi) dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Check Point Marine (Nexø Vodbinderi)
Sdr Hammer 33

TLF: +4556492897

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Check Point Marine (Nexø Vodbinderi), har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Check Point Marine (Nexø Vodbinderi) og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Check Point Marine (Nexø Vodbinderi) har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Check Point Marine (Nexø Vodbinderi) er: Klaus

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Check Point Marine (Nexø Vodbinderi) har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@checkpointmarine.dk.

Cookies
På https://cpmarine.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://cpmarine.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Check Point Marine (Nexø Vodbinderi)'s hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@checkpointmarine.dk

Skabelon for handelsbetingelser

Alle webshops skal indeholde handelsbetingelser. Handelsbetingelserne oplyser og informerer kunden om en række praktiske ting omkring virksomheden bag webshoppen. Når du indgår en betalingsaftale med din kunde, er det derfor vigtigt, at du oplyser om gældende handelsbetingelser mellem jer. Manglende oplysninger kan få konsekvenser i form af et ugyldigt salg eller du kan miste rettigheder i tilfælde af, at der opstår uoverensstemmelser mellem din kunde og din virksomhed. Derudover er det et krav fra forbrugerombudsmanden, der også kræver at oplysningerne er opdateret og nemme at finde på din webshop. De skal stå på forsiden af din webshop eller på en side med et link fra din forside.

Handelsbetingelser dækker over mange ting, men som udgangspunkt skal der stå følgende:

  • Oplysninger om virksomheden
  • Beskrivelse af vare og pris
  • Betaling
  • Levering
  • Fortrydelsesret
  • Reklamation
  • Persondata

Se det som en kontrakt mellem dig og din kunde, der bekræfter den indgåede købsaftale. Med handelsbetingelserne skrevet sort på hvidt, er der ikke længere nogen tvivl.

Det behøver heldigvis ikke at være kompliceret at oprette sådan et dokument. Hos pensopay har vi gjort det nemt for dig og stiller derfor en færdig skabelon for handelsbetingelser til rådighed, som du blot skal udfylde og så får du en færdigarbejdet handelsbetingelse klar.

En færdig skabelon til handelsbetingelser på webshop

Her på siden finder du en færdig skabelon, der indeholder alle de nødvendige oplysninger. Den er færdigstøbt og klar til at bruge lige med det samme.

Vores skabelon til handelsbetingelser på webshop er lavet, så den passer til alle slags hjemmesider og er nem at gå til. Dine kunder kan derfor nemt vinge den af, når de skal til at betale for dine produkter ved check out.

Indtast blot de relevante oplysninger i formularen og bliv klar til at tage den i brug på ingen tid.

  • Klaus Hjorth Hansen / Indehaver

    Klaus ejer butikken samtidig med at han driver Nexø Vodbinderi, samt en del udlejningsvirksomhed på Nexø Havn. Klaus har haft sin gang på Nexø Havn i over 40 år.

  • Tom Clausen / Daglig leder

    Tom er både lyst-og trolling-fisker samt jæger. Han har
    derfor en stor viden om mange af de ting der står på hylderne i Check Point.
    Tom er ligesom Klaus uddannet vodbinder, har fisket bl.a i Argentina.

     

  • Caroline Kisbye Heidemand

    Caroline er vores nye ansatte. Caroline står samtidig for salg af mybeanie.dk og vil primært beskæftige sig med vores web-shop samt stå for den mere fritidsagtige del af vores sortiment.

  • 1

    Hans kone siger at der på hans gravsten skal stå: Her skulle Klaus have ligget, men han er lige kørt til Nexø. Vodbinderiet, som Klaus overtog efter sin Far havde til huse i den nuværende butik, så man kan sige at bygningerne har tilhørt familien i lang tid.

  • 2

    For ham var drømmen at blive fisker, og han startede også lige efter 9 kl var slut. Desværre, eller måske ikke, blev han søsyg og fik efter nogle måneder lov til at gå i land og blev vodbinder.  

Video